Ett barn stenat till döds

Lilla Hamid blev stenad till döds för att hans mamma valde att gå till polisen och berätta om våldtäkten när hennes man var på arbete och det skulle kosta henne livet. Pappan ville inte veta av honom i Afganistan och misshandlade honom innan pojken blev stenad.

Är det verkligen människor som gör så här undrar jag.. Vad är det för människor? Alla står och tittar på när personen stenas, är inte det en skam? Hur kan man leva med det? De kanske är så vana i dessa länder att de inte längre bryr sig. Har inte så mycket att säga om bilden och texten. Jag får inte fram ord, jag har för lite ordförråd för att få fram det jag tänker och känner.
(hittades hos en anna bloggen, hemskt!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0